Вақтченкунӣ

Вақтченкунӣ дар маркетинг як усули андозагирӣ ва таҳлили вақти сарфшуда барои иҷрои фаъолиятҳои мухталифи марбут ба равандҳои маркетинг мебошад. Мақсади ҳисобкунии вақт ин беҳтар кардани истифодаи вақт, баланд бардоштани ҳосилнокӣ ва самаранокӣ, муайян кардани самтҳои мушкилот ва имкониятҳои беҳбудӣ мебошад.

Афзалиятҳо ва нуқсонҳои вақт дар маркетинг

Вақт дар маркетинг нисбат ба дигар усулҳои назорат ва арзёбии кор як қатор бартариҳо дорад, ба монанди ҳисоботҳо, нақшаҳо, KPI ва ғайра:

  1. Қобилияти ба даст овардани маълумоти объективӣ ва дақиқ дар бораи тақсимоти воқеии вақт байни вазифаҳо ва лоиҳаҳои гуногун
  2. Қобилияти муайян кардани фаъолиятҳои бесамар ё зиёдатӣ, ки вақт ва захираҳоро талаб мекунанд
  3. Қобилияти афзалият додан ва тамаркуз ба вазифаҳои муҳимтарин ва таъсирбахш
  4. Қобилияти муқоиса кардани нишондиҳандаҳои шумо бо меъёрҳо ё иҷрои дигар кормандон ё шӯъбаҳо
  5. Қобилияти ҳавасманд кардани худ ва дастаи шумо барои ноил шудан ба натиҷаҳои беҳтар дар муддати кӯтоҳ

Бо вуҷуди ин, вақт дар маркетинг инчунин баъзе камбудиҳо дорад:

  • Шиддати баланди мехнат ва мураккабии гузарондан ва коркарди маълумот
  • Чандирии паст ва мутобиқшавӣ ба шароити тағйирёбандаи кор
  • Имконияти паст шудани сифати кор аз сабаби суръат ё формализм аз хад зиёд
  • Муқовимат ё норозигии эҳтимолии кормандон аз сабаби эҳсоси назорат ё фишор

Чӣ тавр вақтро дар маркетинг иҷро кардан мумкин аст

Барои иҷрои вақт дар маркетинг, шумо бояд ин қадамҳоро иҷро кунед:

  1. Мақсад ва вазифаҳои омӯзишро муайян кунед. Дар ин марҳила, шумо бояд ба таври возеҳ баён кунед, ки шумо маҳз аз вақт чӣ омӯхтан мехоҳед ва чӣ гуна ин ба ҳалли мушкилоти маркетинг кӯмак мекунад.
  2. Интихоби объектҳо ва давраи мушоҳида. Дар ин мархила муайян кардан лозим аст, ки мо кй ва дар кадом муддат мушохида мекунем. Объекти мушоњида метавонад кормандони алоњида, гурўњњо, шўъбањо ё тамоми ташкилот бошад. Давраи мушоҳида бояд ба қадри кофӣ дароз бошад, то тамоми фаъолиятҳоро ба назар гирад, аммо на он қадар тӯлонӣ, то аҳамияти маълумотро аз даст надиҳад.
  3. Нақша ва воситаҳои вақтсозиро созед. Дар ин марҳила бояд нақшаи вақт тартиб дода шавад, категорияҳо ва зеркатегорияҳои фаъолиятҳои ба ҳисоб гирифташаванда муайян карда шаванд ва воситаҳои зарурӣ барои сабти маълумот (масалан, таймерҳо, ҷадвалҳои электронӣ, барномаҳо) омода карда шаванд.
  4. Вақтро иҷро кунед. Дар ин марҳила ба шумо лозим аст, ки раванди вақтро мувофиқи нақша ва асбобҳо ташкил кунед, инчунин маълумоти гирифташударо дар васоити интихобшуда сабт кунед.
  5. Натиҷаҳоро сабт кунед ва таҳлил кунед. Дар ин марҳила, шумо бояд маълумотро аз васоити ахбори омма нависед ё рамзкушо кунед, далелҳо ва падидаҳои асосиро қайд кунед, онҳоро ба категорияҳо ва зеркатегорияҳо гурӯҳбандӣ кунед ва тамоюлҳо ва фаҳмишҳои умумиро муайян кунед.

Вақт дар маркетинг як усули андозагирӣ ва таҳлили вақти сарфшуда барои иҷрои фаъолиятҳои мухталифи марбут ба равандҳои маркетинг мебошад.

Барои гузаронидани хронометраж дар маркетинг, шумо бояд мақсад ва вазифаҳои тадқиқотро муайян кунед, объектҳо ва давраи мушоҳидаро интихоб кунед, нақша ва асбобҳои хронометриро тартиб диҳед, хронометражро гузаронед ва натиҷаҳоро сабт ва таҳлил кунед.

Вақтченкунӣ дар маркетинг афзалиятҳо ва нуқсонҳои худро дорад. Он ба шумо имкон медиҳад, ки истифодаи вақт, баланд бардоштани ҳосилнокӣ ва самаранокӣ, муайян кардани самтҳои мушкилот ва имкониятҳои такмилдиҳӣ, вале дар айни замон барои ташкил ва анҷом додани он вақт, маблағ ва кӯшиши бештарро талаб мекунад.

Ҳамрасонӣ кунед

Comments are closed.