Санҷиши толорӣ (Hall test) як усули тадқиқоти маркетингӣ мебошад, ки аз гузаронидани мусоҳибаҳои шахсӣ бо истеъмолкунандагони эҳтимолии маҳсулот ё хидмат иборат аст ва ба онҳо имкон медиҳад, ки бевосита бо намунаи тестӣ шинос шаванд. Мақсади санҷиши толор омӯхтан ва арзёбии сифати маҳсулот, дарки он дар бозор, муайян кардани афзалиятҳо ва нуқсонҳо, инчунин омилҳое, ки ба интихоби харидор таъсир мерасонанд.
Санҷишҳои Холл, вобаста аз он ки чанд маҳсулот муқоиса карда мешаванд ва оё посухдиҳандагон номи брендро медонанд, метавонанд намудҳои гуногун дошта бошанд. Масалан, санҷишҳои толори арзёбӣ омӯзиши як маҳсулот ва хосиятҳои онро дар бар мегиранд, дар ҳоле ки санҷишҳои муқоисавӣ якчанд маҳсулот ё намуди маҳсулотро дар бар мегиранд¹. Инчунин “санҷиши нобино” вуҷуд дорад, ки иштирокчиёни санҷиш намедонанд, ки кадом маҳсулотро месанҷанд, аммо дар бораи он фикру ақидаи худро баён мекунанд.
Санҷишҳои холл дар утоқҳои махсус муҷаҳҳазшуда гузаронида мешаванд, ки дар он мусоҳибон метавонанд маҳсулотро аз рӯи параметрҳои гуногун: мазза, бӯй, ранг, бастабандӣ ва ғ. бехатар арзёбӣ кунанд. Пас аз шиносоӣ бо маҳсулот иштирокчиён саволнома пур мекунанд ё пурсишномаи шифоҳӣ месупоранд. ва маълумот аз ҷониби тадқиқотчиён таҳлил карда мешавад.
Санҷишҳои Холл ҳамчун як шакли маркетинг як қатор афзалиятҳо ва нуқсонҳо доранд. Дар байни афзалиятҳо инҳоянд:
- Имконияти гузаронидани тадқиқот бевосита дар ҷои истиқомати мизоҷони эҳтимолӣ.
- Намоиши пурраи рафти гузарон-дан ва назорати кор.
- Сифати баланди иттилоот ва эътимоднокии он.
- Имконияти санҷиши намунаҳои андоза ва форматҳои гуногун.
- Баҳодиҳии камбудиҳо ва бартариятҳои маҳсулот ҳатто пеш аз ба истеҳсолот ворид шудан.
Дар байни камбудиҳо инҳоянд:
- Мушкилот дар ҷалби мусоҳибони дуруст, ки ба шунавандагони мақсаднок мувофиқат мекунанд.
- Имконияти интиқоли натиҷаҳо ба тамоми қишрҳои бозори истеъмолӣ.
- Нарх ва давомнокии таҳсил.
- Таъсири афзалиятҳои шахсӣ ва рӯҳияи мусоҳибон ба арзёбии маҳсулот.
Ҳамин тариқ, санҷиши толор як усули самараноки тадқиқоти маркетингӣ мебошад, ки ба шумо имкон медиҳад фикру мулоҳизаҳоро аз истеъмолкунандагони эҳтимолии маҳсулот ё хидмат ба даст оред. Бо вуҷуди ин, барои бомуваффақияти санҷиши толор, бояд хусусиятҳо, намудҳо, афзалиятҳо ва нуқсонҳои онро ба назар гирифт.