Маркетинги иҷтимоӣ фаъолиятест, ки ба пешбурди бренд ва дастгирии арзишҳои муайяни иҷтимоӣ аз ҷониби ширкат нигаронида шудааст. Маркетинги иҷтимоӣ ба чунин мавзӯъҳои муҳими иҷтимоӣ, аз қабили тиб, масъалаҳои экологӣ ва хайрия дахл мекунад. Маркетинги иҷтимоӣ ба шумо имкон медиҳад, ки бо харидорони эҳтимолӣ иртибот барқарор кунед ва мушкилоти ҷомеаро якҷоя ҳал кунед. Маркетинги иҷтимоӣ инчунин ба баланд бардоштани эътибори бренд ва садоқат мусоидат мекунад.
Маркетинги иҷтимоӣ: Чӣ гуна тиҷорат ба ҷомеа кӯмак мекунад
Дар ҷаҳони муосир шумораи бештари ширкатҳо масъулияти иҷтимоии худро дарк намуда, кӯшиш мекунанд, ки на танҳо фоида ба даст оранд, балки дар рушди ҷомеа саҳми мусбат гузоранд. Барои ин, онҳо як воситаи маркетинги иҷтимоиро истифода мебаранд, ки ба онҳо имкон медиҳад, ки бренди худро ҳангоми дастгирии арзишҳои муайяни иҷтимоӣ таблиғ кунанд.
Маркетинги иҷтимоӣ фаъолиятест, ки барои ноил шудан ба ҳадафҳои ғайритиҷоратӣ барои тағир додани рафтори корбарон ва беҳтар кардани ҳаёти одамон нигаронида шудааст. Маркетинги иҷтимоӣ ба чунин мавзӯъҳои муҳими иҷтимоӣ, аз қабили тиб, масъалаҳои экологӣ ва хайрия дахл мекунад. Маркетинги иҷтимоӣ ба шумо имкон медиҳад, ки бо харидорони эҳтимолӣ иртибот барқарор кунед ва мушкилоти ҷомеаро якҷоя ҳал кунед. Маркетинги иҷтимоӣ инчунин ба баланд бардоштани эътибори бренд ва садоқат мусоидат мекунад.
Се намуди маркетинги иҷтимоӣ вуҷуд дорад:
- сарпарастӣ,
- ҷамъоварии маблағ
- пешбурди фурӯш.
Сарпарастӣ намуди маъмултарини маркетинги иҷтимоӣ мебошад, ки маънои онро дорад, ки ширкат маблағҳои худро барои дастгирӣ ё татбиқи лоиҳаҳои аз ҷиҳати иҷтимоӣ муҳим ё баргузории чорабиниҳо – фестивалҳо, мусобиқаҳои варзишӣ, муҳокимаҳои ҷамъиятӣ ва ғайра сармоягузорӣ мекунад. Ҳамин тариқ, бренд тавассути васоити ахбори омма таблиғ ва таблиғ ва инчунин мақоми ҷолиби тиҷорати аз ҷиҳати иҷтимоӣ фаъол барои одамонро мегирад.
Ҷамъоварии маблағ фаъолияти ширкат барои ҷамъоварии маблағ барои ҳалли мушкилоти мақсаднок, аз қабили табобати беморони вазнин, харидани таҷҳизот барои ятимхонаҳо ва мактабҳо, дастгирии табақаи камбизоат ва ғайра мебошад. Ширкати донорие, ки бо фондҳои хайрия ва ташаббусҳои иҷтимоӣ ҳамкорӣ мекунад, дар ниҳоят ба монанди сарпарастӣ фоида меорад.
Пешбурди фурӯш ин эҷоди таблиғоте мебошад, ки харидоронро иштирокчии лоиҳаҳое, ки ба ҷомеа фоидаоваранд, месозад. Масалан, ба хар як вохиди махсулоти муайян фурУхта дах тин барои бехтар намудани шароити хонахои пиронсолон меравад.
Намунаҳои маркетинги иҷтимоиро дар бахшҳои гуногуни тиҷорат пайдо кардан мумкин аст. Барои намуна:
– Ширкати Coca-Cola лоиҳаи 5by20-ро оғоз кард, ки ҳадафи он дастгирии занони соҳибкор дар кишварҳои рӯ ба тараққӣ мебошад. Ҳадафи лоиҳа кӯмак расонидан ба 5 миллион зан дар дастрасии таҳсил, молия ва захираҳо барои рушди тиҷорати худ мебошад.
– Nike барномаи Nike Grind-ро таҳия кардааст, ки аз нав коркарди кроссовкаҳои кӯҳна ба маводи нав барои истеҳсоли либос ва таҷҳизоти варзишӣ иборат аст. Бо ин роҳ, ширкат таъсири экологии худро коҳиш медиҳад ва консепсияи иқтисодиёти даврашаклро дастгирӣ мекунад.
– IKEA маъракаи “Як шаб”-ро ташкил кард, ки ба одамон имкон дод, ки шабро дар яке аз мағозаҳои ширкат гузаронанд. Барои ҳар як иштирокчии аксия, ширкат ба хайрия барои ҳайвоноти бесарпаноҳ пул интиқол дод.
Маркетинги иҷтимоӣ роҳи самараноки пешбурди бренд аст, ки на танҳо ба ширкат фоидаи тиҷоратӣ меорад, балки дар ҳалли мушкилоти иҷтимоӣ низ саҳм мегузорад. Маркетинги иҷтимоӣ барои эҷоди эътимод ба бренд, барқарор кардани робитаи эмотсионалӣ бо аудитория ва ташаккули симои мусбии ширкат кӯмак мекунад.